Biografie Theo Herbots Hoofdstuk Mijn kinderjaren / De fratsen / zoekmiddel naar VRIJHEID

indexKonijnenkeutels1

Biografie Theo Herbots Hoofdstuk Mijn kinderjaren / De fratsen

Daar het mezelf voorlopig te zwaar wordt om de harde dingen uit mijn kinderjaren neer te schrijven en ik bovendien opgemerkt heb dat het aantal lezers op mijn Blog (nieuwsbrieven) vandaag gezakt is van 1711 naar 1706 denk ik dat het voor sommige van mijn lezers ook te zwaar is geworden, daarom wil ik wat afwisseling brengen en het eens even hebben over de fratsen die ik als kind heb uitgehaald.

Ja, je zult het bijna niet geloven dat ik tussen al deze gruwel in, nog bij machte was om ook fratsen uit te halen.

Fratsen waar ik heden ten dage nog altijd niet om verlegen ben, en dat mij nog altijd genot verschaft als ik er aan terugdenk.

Ik heb weliswaar nooit fratsen uitgehaald die kwetsend of vernederend waren voor anderen.

Ik heb weliswaar velen doen vloeken, maar ik ben nooit kwetsend of vernederend geweest

Deze fratsen waren voor mij het middel om mij los te maken uit de wereld van geweld, gruwel, onderdrukking, minachting, vernedering, mishandeling… een zoektocht… naar…. vrijheid.

Vandaar dat ik deze video bijvoeg vooraleer dit stuk verder te schrijven.

Voor mij is deze video altijd een symbool geweest van opstand, bevrijding, tegenstrijdig met al de dingen die mij werden opgedrongen. Na de video een eerste frats

Afscheid aan de leraar die me zo vernederde

In de Gemeenteschool waar ik zo werd vernederd, kon men maar tot het derde leerjaar les volgen. Daarna moest men in een Gemeenteschool drie kilometer verder op.

Het was de gewoonte dat de leerlingen van het derde leerjaar op hun laatste dag de leraar een klein geschenkje als afscheid gaven. Maar ja ik had het geld er niet voor, dus bedacht ik een origineel geschenk, chocolade bolletjes in bloemsuiker. De bloemsuiker had ik wel stilletjes kunnen weghalen uit mijn moeders keuken. Chocolade had ik evenwel niet. Dus op zoek naar een vervangmiddel, en dat vond ik in de konijnenstal. Mooie zwarte konijnendrolletjes.

Deze in een kommetje gegoten, goed gemengd met de bloemsuiker (wat niet alleen een mooi kleurtje gaf, maar bovendien de reuk wegnam.)

Dus de laatste schooldag, op het allerlaatste moment mijn mooi verpakt cadeautje afgegeven aan de leraar. Deze stond stomverbaasd dat hij zo’n geweldig cadeau van mij kreeg, deed het open en…. proefde ervan.

Het grimas dat hij destijds trok als ik daar mijn vuile nagels vooraan in de klas moest tonen, zag ik hier niet. wel een enorme walging, hij liep al brakend naar buiten en ik muisde er stilletjes vanonder, het was daar toch de laatste dag.

Morgen breng ik een ander frats.

Gezegende groet,

Theo

 

Wij zouden het ten zeerste waarderen indien U hier beneden een reactie zou willen plaatsen. Ook reacties van "MOSLIMS" "JODEN" en "ANDEREN" zijn welkom, zolang het maar Boodschappen zijn van "VREDE" en "LIEFDE" en "RESPECT" voor "MEKAAR"

