Hoofdstuk 2 Mijn kinderjaren / Mijn troeteldieren/ mijn wolven/ Bijlage 1

index jA MAAR

Hoofdstuk 2 Mijn kinderjaren / Mijn troeteldieren/ mijn wolven/ Bijlage 1

Ja Maar

Met de zin Ja Maar werden in het verleden de grootste moordenaars, verkrachters en andere misdadigers vrijgesproken

  • De moordenaar zegt: “Ja maar” het slachtoffer heeft me zo ver gekregen, en…. met een goede dure avokaat komt hij vrij want het slachtoffer is de schuldige
  • De verkrachter zegt: “Ja maar”, zij heeft het zelf uitgelokt door haar uitdagende houding en kledij en…. met een goede dure avokaat komt hij vrij want het slachtoffer is de schuldige
  • De dief zegt: “ja maar”: en…. met een goede dure avokaat komt hij vrij
  • Vervang “ja maar” eens omdat en men krijgt een totaal ander beeld van het verhaal

Iemand die zich niet aan zijn belofte houdt en daardoor anderen in problemen brengt, zal zich meestal ook verantwoorden met “ja maar” en met deze drogredenen is uiteindelijk diegene die in de problemen komt doordat de ander zich niet aan zijn woord houdt de schuldige. vervang “ja maardoor “omdat” en er zal zich een totaal ander beeld en perspectief vormen.

Als U met iemand praat over uw problemen of over dingen die U pijn doen en U wordt constant onderbroken met “ja maar” , doe dan geen verder moeite meer om er  over te praten, want hier betekent “ja maar”, het interesseert me niet wat U vertelt, er wordt niet naar U geluisterd en korte tijd nadien zijn ze alles vergeten wat U gezegd hebt. Hier betekent “ja maar” gewoon: “als je hulp nodig hebt, ga dan ergens anders.

Als U dergelijk iemand achteraf wilt duidelijk maken: “U had me kunnen helpen, maar hebt het niet gedaan”, welk antwoord krijgt U dan?  Inderdaad…. “ja maar” en het draait er op uit dat het uw eigen fout is dat je de nodige hulp niet hebt gekregen.

Als je aan dergelijk iemand vraagt vervang die “ja maar” eens door “omdat”, welk antwoord krijg je dan?  “ja maar” ik heb vandaag geen tijd daarvoor om dat uit te leggen

Als ik hier het genadeloze verhaal breng omtrent mijn dieren, weet ik zeker dat er velen zullen zeggen “ja maar” het waren toch maar dieren, maar weet ook de dieren zijn Gods Schepping, wie geen respect heeft voor deze Schepping, heeft weet ik uit ervaring ook geen medeleven voor zijn medemens die ook Gods Schepping is en is op deze manier heel gemakkelijk in staat om zijn medemens hetzelfde aan te doen wat er mij is aangedaan, want “ja maar” ik  ben wel Gelovig, maar ik vind wel voor “alles” een “ja maar” OM HET ANDERS TE DOEN ALS DAN HET IN DE BIJBEL BESCHREVEN STAAT

In De Bijbel Lucas 12:2.3 staat

“Er is niets bedekt of het zal geopenbaard worden, en verborgen of het zal bekend worden, daarom al wat gij in het donker besproken hebt, zal in het licht gehoord worden en wat gij aan het oor gezegd hebt in de binnenkamer, zal van de daken gepredikt worden”

 

Wij zouden het ten zeerste waarderen indien U hier beneden een reactie zou willen plaatsen. Ook reacties van "MOSLIMS" "JODEN" en "ANDEREN" zijn welkom, zolang het maar Boodschappen zijn van "VREDE" en "LIEFDE" en "RESPECT" voor "MEKAAR"

