Moslims, Joden, Christians

Moslims, Joden, Christians

Ik ga dit artikel schrijven om duidelijk aan te tonen dat wij hier wel het woord van Jezus willen brengen, maar geenszins een aanval willen doen naar andere geloofsovertuigingen of andersdenkenden

Daarom ga ik beginnen met een paar anekdotes.

Toen ik op het dieptepunt van mijn armoede zat, had ik nog wel een laptop (die ik van onze Gemeenschap in bruikleen had) maar geen internet meer

Daarom begaf ik me naar een grootwarenhuis waar ik in de eetruimte gratis op het internet mocht werken. Daar aangekomen, kwam er iemand met Arabisch uiterlijk naar mij toe, en deze vroeg

Eerste ankedote

“Mijnheer, heb jij honger?

Mijnheer ik zie dat jij honger hebt,

Mijnheer jij moet eten, ik betaal jou een maaltijd, hij keek naar de menukaart, legde 10€ neer en zegde eet vandaag nog een steak, voegde daar aan toe, ik ben Moslim, maar niet alle Moslims zijn teroristen en wij moeten dit doen van uit onze Geloofsovertuiging.

Daarop verdween hij en ik heb hem noot meer terug gezien

Ik haal deze anekdote’ aan om aan te tonen dat alle Gemeenschappen in vrede met mekaar kunnen leven

Een tweede anekdote

Tijdens de doopplechtigheid in onze Gemeenschap een tijd geleden, verscheen er plots een Moslima, die tijdens de ganse plechtigheid ter plaatse bleef en dan plots het woord vroeg om iets te zeggen in de micro

“Ik ben Moslima en zal dit altijd blijven, maar toe ik een tijd geleden in diepe problemen zat, was het jullie Christen-Gemeenschap die me uit de nood heeft geholpen en daarom kom ik vandaag naar hier om jullie allen te bedanken.

Daarna verdween zij en hebben we haar nooit meer teruggezien”

Β Een derde anekdote

“In het dagboek van Anne Frank staat het verhaal beschreven hoe tijdens de Tweede Wereldoorlog en de uitroeiing van miljoenen joden, heel veel Christenen werden weggebracht naar de concentratiekampen en zelf werden vermoord omdat zij Joden hadden beschermd”

Ik breng vandaag deze drie anekdotes, maar ga in mijn volgende bericht dieper in op het feit dat er een tijd is geweest dat MoskeeΓ«n, Synagogen, en Kerken; zij aan zij naast mekaar stonden. De verschillende Gemeenschappen in Vrede naast mekaar leefden en hoe dit spijtig genoeg toch is uitgemond in zinloos geweld en zinloze haat.

Titel volgende bericht:”Van vrede naar zinloos geweld”

Schrijf U hier opzij , of beneden in op onze nieuwsbrief en blijf volgen.

Bedankt

Theo
Hey Theo! πŸ™‚

I looked at your site and read your blog posts ->Β  well done, brother! πŸ™‚
May God grant you all the tools you need to accomplish His will through your website!
I subscribed to your newsletter and look forward to reading more.

It was lovely meeting you, brother. May God bless the works of your hands, and peace be unto you in Jesus’ name. πŸ™‚

Elina.

Wij zouden het ten zeerste waarderen indien U hier beneden een reactie zou willen plaatsen. Ook reacties van "MOSLIMS" "JODEN" en "ANDEREN" zijn welkom, zolang het maar Boodschappen zijn van "VREDE" en "LIEFDE" en "RESPECT" voor "MEKAAR"

